SZKOLNE ELIMINACJE DO KONKURSU KURATORYJNEGO Z PRZYRODY
ODBĘDĄ SIĘ 22 LISTOPADA O GODZINIE 12:00
Aby wziąć udział w konkursie uczeń musi dostarczyć do nauczycieli przyrody oświadczenie
najpóźniej do 20 listopada 2017r.
Oświadczenie - do pobrania
ETAP I (szkolny) Zakres merytoryczny szkolnego etapu konkursu dotyczy treści nauczania następujących działów tematycznych zawartych w obu podstawach programowych:
Aby wziąć udział w konkursie uczeń musi dostarczyć do nauczycieli przyrody oświadczenie
najpóźniej do 20 listopada 2017r.
Oświadczenie - do pobrania
ETAP I (szkolny) Zakres merytoryczny szkolnego etapu konkursu dotyczy treści nauczania następujących działów tematycznych zawartych w obu podstawach programowych:
1. Zasady prowadzenia
obserwacji przyrodniczych.
2. Widnokrąg,
kierunki świata.
3. Pory roku: widoma
wędrówka Słońca.
4. Pogoda: składniki
pogody, przyrządy.
5. Posługiwanie się
legendą mapy.
6. Formy
ukształtowania terenu.
7. Skały i minerały.
8. Woda jako
środowisko życia: właściwości wody, obieg wody w przyrodzie, rodzaje zbiorników
wodnych, przystosowanie organizmów do życia w wodzie.
9. Wody
powierzchniowe Polski.
10. Królestwo roślin:
mchy, paprocie, rośliny nasienne: budowa, czynności życiowe, organy roślin
nasiennych.
11. Zwierzęta w
naszych domach jako nieproszeni goście.
Poszerzenie
treści obu podstaw programowych dotyczy następujących treści:
1. Doświadczenie:
formułowanie problemu badawczego, zapisywanie wyników, wyciąganie wniosków.
2. Budowa mikroskopu.
Obliczanie powiększenia mikroskopu.
3. Plan i skala:
rodzaje skali i przeliczanie, sporządzanie i czytanie planu.
4. Mapy: rodzaje map,
odczytywanie danych z map.
5. Budowa komórki
zwierzęcej, roślinnej i bakteryjnej.
6. Znaczenie bakterii
w przyrodzie i gospodarce człowieka.
7. Królestwo grzybów:
budowa i różnorodność, znaczenie grzybów dla przyrody i człowieka
8. Rozpoznawanie
pospolitych gatunków drzew i krzewów rosnących w Polsce.
9. Łąka i pole jako
środowisko życia: warunki życia, przykłady organizmów i powiązań między nimi.
10. Roślinność
torfowisk.
11. Rośliny uprawne w
Polsce.
Konkurs przedmiotowy z przyrody skierowany jest do uczniów klas IV, V, VI i VII szkół
podstawowych. Uczniowie, którzy w roku szkolnym 2017/2018 uzyskają tytuł laureata konkursu
przedmiotowego z przyrody:
- otrzymają z tego przedmiotu najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną (z wyłączeniem
klas VII),
- będą przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej (po spełnieniu
pozostałych niezbędnych warunków wymaganych do przyjęcia do danego typu szkoły),
- otrzymają stosowny wpis na świadectwie szkolnym w miejscu „szczególne osiągnięcia”.
Przykładowe testy do rozwiązywania:
Przykładowe testy do rozwiązywania:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz