DODATKOWE - BIOLOGIA

ZADANIA DODATKOWE BIOLOGIA  - KWIECIEŃ

BIOLOGIA 5

„W poszukiwaniu mchów i paprotników”

Udaj się na wycieczkę do lasu, odszukaj jak najwięcej gatunków mchów i paprotników. Przygotuj dokumentację fotograficzną spotkanych mchów i paproci – na zdjęciach musi być widoczna Twoja ręka. Przygotuj album np. w formie prezentacji lub kolażu. Jeżeli Ci się uda i rozpoznasz gatunki mchów i paproci podpisz zdjęcia (nie jest to konieczne).

Kryteria oceny:
Prawidłowe rozpoznanie w terenie roślin należących do mchów i paprotników.
Wykonanie dokumentacji fotograficznej.
Pomysłowość i kreatywność w przygotowaniu albumu.

Album ze swoich obserwacji prześlij na adres agnieszka.kołodziejska@zs32.bydgoszcz.pl najpóźniej do 31 maja.

BIOLOGIA 6

Badanie preferencji pokarmowych owadów. 

Przeprowadź obserwację preferencji pokarmowych owadów zgodnie z instrukcją zawartą tutaj: KARTA OBSERWACJI PREFERENCJI POKARMOWYCH OWADÓW (dostęp tylko z gmail szkolnego).

Wykonaj dokumentację fotograficzną lub filmową i w dowolny sposób (dokument google, film, prezentacja) przedstaw wyniki obserwacji oraz wnioski.

Kryteria oceny:
1) Poprawność merytoryczna:
- wykonanie obserwacji zgodnie z instrukcją
-prawidłowo zapisane obserwacje
-prawidłowo wyciągnięte wnioski 
2) Dokumentacja fotograficzna lub filmowa
3) Sposób prezentacji - estetyka, spójność graficzna
4) Źródła - podanie bibliografii, z której korzystasz w szczególności dotycząca wniosków i potwierdzenia obserwacji z literaturą. 

Pracę prześlij najpóźniej do dnia 31 maja na adres: kamila.koczorowska@zs32.bydgoszcz.pl 


BIOLOGIA 7  

Czy warto stosować kremy z filtrem? 
Przeprowadź obserwację dzięki której wyciągniesz wnioski dotyczące konieczności stosowania kremów z filtrem zgodnie z instrukcją zawartą tutaj: Dlaczego powinniśmy używać kremów z filtrem

Wykonaj dokumentację fotograficzną lub filmową i w dowolny sposób (dokument google, film, prezentacja) przedstaw wyniki obserwacji oraz wnioski, w których wyjaśnisz różnicę w działaniu filtrów mineralnych i chemicznych oraz uzasadnisz konieczność ochrony skóry przed szkodliwym działaniem promieni UV

Kryteria oceny:
Poprawność merytoryczna:
- wykonanie obserwacji zgodnie z instrukcją
-prawidłowo zapisane obserwacje
-prawidłowo wyciągnięte wnioski, w tym uwzględnienie konieczności stosowania ochrony skóry przed promieniowaniem UV
2) Dokumentacja fotograficzna lub filmowa
3) Sposób prezentacji - estetyka, spójność graficzna
4) Źródła - podanie bibliografii, z której korzystasz w szczególności dotycząca wniosków oraz wyjaśnienia różnic między filtrami chemicznymi i mineralnymi.


Pracę prześlij najpóźniej do dnia 31 maja na adres: agnieszka.kolodziejska@zs32.bydgoszcz.pl (7a) lub kamila.koczorowska@zs32.bydgoszcz.pl (7b i 7c)


BIOLOGIA 8


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz