MISJA
DODATKOWA „BADACZ” (dotyczy lekcji pierścienice)
termin na wykonanie zadania – 2
tygodnie (od lekcji NICIENIE). Możesz zdobyć maksymalnie 9 pkt
Zaprojektuj i wykonaj doświadczenie, w którym wykażesz, że dżdżownice spulchniają i mieszają glebę.
PODPOWIEDŹ: potrzebne materiały: 2 słoiki, gleba, piasek, opadłe liście, dżdżownice (2-4 sztuki).
Obserwację należy przeprowadzać kilka dni.
OBSERWACJE I WNIOSKI DOŚWIADCZENIA PRZEDSTAW W DOWOLNEJ FORMIE, ale pamiętaj aby były zawarte etapy metody naukowej (1. Pytanie badawcza 2. Hipoteza 3. Potrzebne materiały i przebieg doświadczenia - pamiętaj o próbie KONTROLNEJ i próbie BADAWCZEJ, 4. Wyniki, 5. Wnioski)
MISJA DODATKOWA „CZYSTE RĘCE” (do lekcji NICIENIE)
termin na wykonanie zadania – 1 tydzień. Możesz zdobyć maksymalnie 9 pkt. Możesz rozwiązać wszystkie zadanie lub tylko wybrane.
1. Wiele chorób wywołanych przez nicienie można nazwać „chorobami brudnych rąk”. Przygotuj plakat w formacie A4, w którym zachęcisz uczniów szkoły do mycia rąk. – 6 pkt.
2. Wyszukaj i zapisz nazwy 3 nicieni pasożytniczych, których nie wymieniono w podręczniku, podaj miejsce ich pasożytowania i występowania - 3 pkt
MISJA DODATKOWA „PARAZYTOLOG” (do lekcji Płazińce)
termin na wykonanie zadania –
1 tydzień. Możesz zdobyć maksymalnie 9 pkt. Możesz rozwiązać wszystkie zadanie
lub tylko wybrane.
1.
Wyjaśnij czym zajmuje się parazytologia – 1pkt
2.
Wyszukaj w rożnych źródłach i wypisz 4 gatunki
pasożytniczych płazińców -2 pkt
3.
Przygotuj ulotkę informacyjną (format A5) na
której przedstawisz: objawy, sposób zarażenia i zapobiegania
tasiemczycy – 6 pkt.
MISJA DODATKOWA „RAFA KORALOWA” (do lekcji PARZYDEŁKOWCE)
termin na wykonanie zadania –
1 tydzień.
Możesz zdobyć maksymalnie 9 pkt. Możesz rozwiązać wszystkie zadanie
lub tylko wybrane.
1. 1. wyszukaj w różnych źródłach nazwy dwóch
najgroźniejszych parzydełkowców. Podaj ich nazwy i miejsce ich występowania –2
pkt.
2. 2. Wymień 10 gatunków zwierząt żyjących w rafie
koralowej – 2 pkt.
3. 3. Przygotuj plakat w formacie A4 pod tytułem „Co
zagraża rafie koralowej” – 5 pkt
„ANIMALANDIA” – GRA DLA UCZNIÓW KLAS VI
W trakcie
gry wyruszysz w niesamowita podróż po świecie zwierząt. Będziesz przemieszczać
się rożnymi środkami transportu, zakładać kostium płetwonurka i zmniejszać się do mikroskopijnych rozmiarów. Gra składa się z 4 poziomów, na każdym
poziomie musisz przejść przez jedną obowiązkową misję, a jeśli odnajdziesz
tajemne przejście będziesz miał szansę zagrać w misjach dodatkowych i zdobyć
bonusowe punkty.
ZASADY
GRY:
1. W grze można zdobyć łącznie 100
punktów – 64 punkty za wykonanie misji obowiązkowych oraz
36 punktów za wykonanie misji dodatkowych.
2. Misje obowiązkowe uczeń wykonuje na
lekcji w karcie pracy.
3. Misje dodatkowe uczeń wykonuje w
ramach zadania domowego w terminie 1 tygodnia od dnia ich ogłoszenia przez
nauczyciela. Dostarcza zadania wykonane w ramach misji dodatkowej na podpisanej
kartce.
4. W trakcie każdej misji obowiązkowej
uczeń musi zdobyć minimum 5 punktów aby zaliczyć poziom gry i przejść do
kolejnego poziomu.
5. Liczba zdobytych punktów w trakcie
całej gry zostanie zamieniona na ocenę z biologii oraz dodatkowe korzyści:
0-19 punktów – ocena niedostateczna
20- 31 punktów – ocena dopuszczająca
32-44 punktów – ocena dostateczna
45 – 54 punktów – ocena dobra
55- 74 punktów – ocena bardzo dobra
76-86 punktów – ocena celująca
87-90 punktów – ocena celująca i pieczątka komórki (pieczątkę można wymienić
na dodatkowy punkt na dowolnym sprawdzianie)
91-100 punktów – ocena celująca i
zwolnienie ze sprawdzianu (uczeń otrzymuje ocenę celującą ze sprawdzianu) z
działu „Od parzydełkowców do pierścienic”.
6. W przypadku nieobecności ucznia na
lekcji sposób zaliczenia misji obowiązkowej i punktacji będzie ustalany
indywidualnie z nauczycielem.
7. Każdorazowo punkty za misje
obowiązkowe oraz misje dodatkowe nauczyciel zapisuje w e-dzienniku
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz